pamenar
pamenar

pamenar

پلکسی چیست

پلکسی 

پلاستیک ، اکریلیک و پلکسی گلاس - ما تفاوت را توضیح می دهیم

در واقع چه تفاوتی بین اکریلیک و پلکسی گلاس وجود دارد و چه موادی بیشترین استفاده را در محصولات سفارشی ساخت Akriform دارد؟ ما مفاهیم را توضیح می دهیم و به مزایا و کاربردهای مختلف مواد می پردازیم.


پلاستیکی

پلاستیک اصطلاحی عمومی برای گروه بزرگی از مواد نیمه مصنوعی یا مصنوعی است. پلاستیک ها عمدتا از یک یا چند پلیمر مخلوط با مواد افزودنی تشکیل شده است. پلیمر یک مولکول بزرگ است که از بسیاری مولکولهای کوچک یکسان تشکیل شده است و به هم متصل شده و یک زنجیره بلند را تشکیل می دهند. این مولکول های تکرار کننده کوچک به عنوان مونومر شناخته می شوند. با تغییر مواد افزودنی مورد استفاده ، ماهیت مونومرها و مدت زمان زنجیره پلیمر می تواند انواع مختلفی از پلاستیک را با کاربردهای مختلف بدست آورد. این امر و همچنین آسان بودن و آسان تر بازیافت پلاستیک ها ، باعث شده است که پلاستیک ها به بخشی ضروری از جامعه مدرن تبدیل شوند.


پلاستیک ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند. ترموپلاستیک و پلیمرهای حرارتی. ترموپلاستیک پلاستیکی است که پس از تشکیل می تواند دوباره ذوب شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود ، پلیمرهای ترموست کننده نمی توانند دوباره ذوب شوند بدون اینکه ساختار شیمیایی آن از بین برود.


اکریلیک

یکی از متداول ترین ترموپلاستیک ها اکریلیک است. نام شیمیایی آن پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. PMMA در سال 1933 توسط Otto Röhm ، بنیانگذار شرکت پلاستیک سازی Röhm and Haas اختراع شد. رحم سعی کرد بین دو صفحه شیشه ای لایه ای ایجاد کند تا مقاومت شیشه را افزایش دهد ، اما در عوض دریافت که ماده ای کاملاً جدید مانند شیشه تولید کرده است. ورق های اکریلیک به راحتی چسبانده می شوند و برای فرز ، خم شدن و فرم دهی گرم مناسب هستند و بنابراین ماده ای مناسب برای کاربردهای مختلف است. این مواد با استفاده از مارک تجاری محافظت شده Plexiglas® در سال 1936 برای استفاده تجاری در دسترس قرار گرفت.


PLEXIGLAS

بنابراین ، آنچه معمولاً به عنوان "پلکسی گلاس" شناخته می شود ، در واقع یک مارک اکریلیک (PMMA) است. در طول سالها ، پلکسی گلاس to توسعه یافته است تا طیف گسترده ای از زمینه های کاربرد را پوشش دهد. در طراحی اصلی آن کاملاً بی رنگ و دارای ویژگیهای نوری عالی است ، اما ماده را می توان در تنوع بی نهایت رنگی رنگ کرد. امروزه PMMA ("پلکسی گلاس") با نام های تجاری مختلفی از جمله آکریلیت ، لوسیت و پرسپکس® به فروش می رسد.


پلاستیک های مشترک دیگر

پلی کربنات (PC). یک ترموپلاستیک شفاف با دوام استثنایی با مارک های مختلف از جمله Makrolon و Lexan به فروش می رسد. از آنجا که کار با کامپیوتر ، قالب و ترموفرم آسان است ، برای اهداف مختلف ، در صنعت ساخت و ساز و برای شیشه های ایمنی از جمله موارد دیگر استفاده می شود. PC بسیار شبیه PMMA / plexiglass است اما قویتر است و می تواند در دمای اتاق خم شود.

پلی وینیل کلراید (PVC). یکی از پرکاربردترین پلاستیک ها که در بسیاری از کاربردهای مختلف در جامعه ما وجود دارد ، مانند مواد کف ، شیلنگ ها و لوله ها برای تأمین آب و فاضلاب.


پلی اتیلن ترفتالات (PET / APET). به پلی استرهای گروه تعلق دارد و یکی از پلاستیک های پرمصرف در زندگی روزمره است. برنامه های اصلی شامل الیاف مصنوعی برای لباس و ظروف مایعات و همچنین بسته بندی مواد غذایی است.


PETG نوعی اصلاح شده از PET ، با تفاوتهای مهمی که PETG حاوی گلیکول است. با تغییر PET به PETG ، مواد می توانند بدون تبلور ، دمای بالاتر را تحمل کنند ، شکننده و سفید شوند. PETG در برابر ضربه مقاوم است و از ویژگی های ترموفرمینگ بسیار خوبی برخوردار است. PETG همچنین برای چاپ دیجیتال مناسب است و بنابراین ماده ای است که برای نمایش محصولات ، تابلوها و مواد نمایشگر مناسب است.


اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS). یک ترموپلاستیک آمورف مبتنی بر استایرن با مقاومت در برابر ضربه و سختی بالا و خواص خوب برای ترموفرمینگ. از ABS به عنوان مثال محافظ های ماشین ، جعبه های سقف و تبلیغات و محبوب ترین نوع پلاستیک در مورد کاربردهای الکترونیکی یا مهندسی استفاده می شود.


تولید سفارشی AKRIFORMS

Akriform با بیش از 50 کارمند بسیار ماهر و یک ماشین آلات در مقیاس کامل برای پردازش ورق های پلاستیکی ، میله ها و لوله ها ، اساساً می تواند هر کاری را در پلاستیک انجام دهد. از ایده تا محصول نهایی - ما می توانیم در تمام طول راه به شما کمک کنیم. درباره تولیدات سفارشی Akriform ، مواد پلاستیکی مختلفی که می توانیم شما را تأمین کنیم بیشتر بخوانید یا مستقیماً با ما تماس بگیرید.


روند ما

با بیش از 30 سال فعالیت در صنعت پلاستیک ، ما تجربه لازم برای انتخاب پلاستیک متناسب با پروژه شما را داریم. اکثر محصولات سفارشی ما از PMMA (اکریلیک / پلکسی گلاس) و PETG ساخته شده اند ، اما در بسیاری از موارد آنها از چندین جز other دیگر مانند چوب ، فلز و چاپ نیز تشکیل شده اند. برای کارهایی که خود ما نمی توانیم انجام دهیم از تعدادی پیمانکار فرعی ماهر استفاده می کنیم.


وقتی کاری را برای شما سفارشی می کنیم ، معمولاً در 5 مرحله انجام می شود (به زیر مراجعه کنید). اگر از قبل نقاشی تمام شده دارید ، می توانید مستقیماً به مرحله سه یا چهار بروید و ما آن را از آنجا انجام خواهیم داد.


صفحه نمایش اکریلیک سفارشی

نمایش محصول اکریلیک ، 2015

1. ایده. در اولین ملاقات شما ، یک مدیر پروژه از Akriform و مورد نظر ما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد