pamenar
pamenar

pamenar

پلکسی چیست و چرا باید این پلاستیک کاربردی را شناخت؟

پلکسی گلاس (اکریلیک) یک ماده ترموپلاستیک مصنوعی ساخته شده از رزین های اکریلیک با درصد مشخصی از مواد افزودنی مختلف است که به مواد خاصیت خاصی می دهد. در ادبیات بین المللی ، پلکسی گلاس PMMA (پلی متیل متاکریلات) نامگذاری شده است.


انتقال نور پلکسی گلاس از هر ماده پلیمری دیگری بیشتر است و به 92٪ نور مرئی می رسد.


چگالی پلکسی گلاس 1.19 گرم در سانتی متر مکعب است که تقریباً 2.5 برابر شیشه معمولی و 17 درصد سبک تر از پی وی سی سفت (قالب زده) است.


مقاومت در برابر ضربه پلکسی گلاس 5 برابر شیشه معمولی است.


مقاومت کششی نهایی 70-83 MPa ، مقاومت خمشی 100-120 MPa.


مدول الاستیک مدول جوان در کشش 2800 - 3300 مگاپاسکال ، در خم شدن 3160 میلی آمپر. سختی Rockwell 95-185 مگاپاسکال. مقاومت در برابر ضربه 8-15 کیلوژول بر متر مربع.


ضریب انبساط خطی 0.7 * 10-5 ° С-1. انبساط حرارتی هشت برابر شیشه و سه برابر فلز است. هنگام نصب ورق ، این فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود. افزایش طول در 5٪.


مقاومت در برابر حجم ، 10 ^ 15 اهم / سانتی متر.


ضریب هدایت حرارتی 0.18 W / m ° K


محدوده دمای کار از - 40 درجه سانتیگراد تا + 80 درجه سانتیگراد. بازدارنده شعله HB (UL94).


دمای نرم شدن ویکت 85-112 درجه سانتیگراد (بسته به مارک تجاری). دمای اشتعال 260 درجه سانتیگراد هنگام سوختن به اندازه پلاستیک های قابل اشتعال خطرناک نیست. هیچ گاز سمی منتشر نمی کند.


استحکام مکانیکی خوب و استحکام مواد این امکان را فراهم می کند که تحت عملیات مکانیکی و حرارتی قرار گیرند.


پلکسی گلاس در برابر هوا و پیری مقاوم است.


خصوصیات مکانیکی و انتقال نور پلکسی گلاس تحت تأثیر اشعه ماوراlet بنفش و قرار گرفتن در معرض جو عملاً با گذشت زمان تغییر نمی کند. برای پلکسی گلاس رنگی با استفاده طولانی مدت در فضای باز ، تغییر رنگ امکان پذیر است (بستگی به رنگ و سازنده دارد).


پلکسی گلاس ماده ای سازگار با محیط زیست است ، هیچ ماده سمی تولید نمی کند و کاملاً بی خطر است. می توان از آن در فضای باز و داخل منزل استفاده کرد ، از جمله در موسسات پزشکی و کودکان. بعد از بازیافت می توان از پلکسی گلاس کاملاً استفاده مجدد کرد.

مقاومت در برابر آب خوب (جذب آب 0.3٪) ، مقاومت خوب در برابر قلیایی ، محلول های آبی نمک های غیر آلی. پلکسی گلاس تحت تأثیر اسیدهای هیدروفلوئوریک و هیدروسیانیک رقیق و همچنین اسیدهای سولفوریک غلیظ ، نیتریک و کرومیک قرار دارد.


حلالهای پلکسی گلاس هیدروکربنهای کلردار (دی کلرواتان ، کلروفرم) ، آلدهیدها ، کتونها و استرها هستند. پلکسی گلاس نیز تحت تأثیر الکل ها قرار می گیرد: متیل ، بوتیل ، اتیل ، پروپیل. با قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت 10٪ الکل اتیل ، هیچ تعاملی با پلکسی گلاس وجود ندارد.


 


انواع پلکسی گلاس


 


پلکسی گلاس با یکی از دو روش بدست می آید - بسته به این ، با اکستروژن یا با ریخته گری ، خصوصیات ، حالت های پردازش و امکانات آن تغییر می کند.


میانگین وزن مولکولی پلکسی گلاس قالب گیری شده بیش از متوسط ​​وزن مولکولی اکستروژن است (به ترتیب 2،200،000 و 150،000). در نتیجه ، پلکسی گلاس قالب گیری شده در برابر دما و مواد فعال شیمیایی مقاومت بیشتری دارد. دامنه دمایی تشکیل خلاuum از پلکسی گلاس قالب گیری شده گسترده تر است. پلکسی گلاس اکسترود شده در دمای بالا ویسکوزیته کمتری دارد ، که باعث می شود آن نسبت به قالب تزریقی کشیده شود. در نتیجه ، در حین تشکیل خلا ple ، پلکسی گلاس اکستروژن امکان تولید مثل دقیقتر یک شکل پیچیده را فراهم می کند. پلکسی گلاس تزریقی دارای سطح براق و خلوص نوری بیشتری نسبت به اکستروژن است. پلکسی گلاس تزریق و اکستروژن در بیشتر موارد قابل تعویض است. با این حال ، هنگام انتخاب یک ماده ، لازم است تفاوت در مشخصات فنی ، شرایط و هزینه های پردازش را در نظر بگیریم.


 پلکسی گلاس اکستروژن


 


پلکسی گلاس اکسترود شده (اکریلیک اکستروژن) در فرآیند آزاد سازی تحت فشار از شکاف اکسترودر بدست می آید و در درجه اول بوسیله پیوندهای مولکولی با پلکسی گلاس ریخته گری (اکریلیک ریخته گری) متفاوت است. در پلکسی گلاس اکسترود شده دوام کمتری دارند. این در خصوصیات حرارتی و شیمیایی ، مقاومت در برابر ضربه و همچنین در پردازش مواد منعکس می شود.


لازم به ذکر است که اکستروژن فرآیندی مداوم است که به مقدار زیادی مواد اولیه نیاز دارد و فقط برای دسته های بزرگ مفید است. بنابراین ، در مقایسه با پلکسی گلاس ، طیف رنگ اکریلیک اکستروژن ناچیز است. علاوه بر این ، برای پلکسی گلاس اکسترود شده ، ویژگی های زیر در مقایسه با پلکسی گلاس بازیگران وجود دارد:


- تعدادی از ضخامت های ورق ممکن کوچکتر هستند (حدود 1 ... 24 میلی متر به جای محدوده نامحدود برای اکریلیک ریخته گری) ، که توسط توانایی اکسترودر تعیین می شود ،


- طول ممکن از ورق ها بیشتر است ،


- اختلاف ضخامت ورقهای دسته ای کمتر است (تحمل ضخامت 5٪ به جای 30٪ برای اکریلیک ریخته گری است) ،


- مقاومت کمتر در برابر ضربه ،


- مقاومت شیمیایی پایین تر ،


- حساسیت بالا به غلظت استرس ،


- چسبندگی بهتر


- محدوده دمایی کوچکتر و کمتری در طی فرم دمایی (تقریباً 150-170 درجه سانتیگراد در

پلکسی

پکسی گلاس چیست؟


شروع به مرتب سازی اشیا با دانش آموزان کلاس اولم کردم. ما آنها را بر اساس مواد گروه بندی کرده ایم (به منظور زیر سوال بردن خصوصیات مواد ، منشأ آنها و غیره) و چندین س severalال مطرح می شود. تفاوت مقوا و کاغذ چیست؟

چگونه می توانیم فلز را به روشی ساده تعریف کنیم؟

درب شیشه های کوچک از فلز ساخته شده است ، اما برای آنها دارای مشخصات پلاستیکی است


این س questionال خیلی ساده ای نیست! Le Petit Larousse به مقوا تعریف زیر را می دهد: "کاغذی متشکل از چندین لایه مواد الیافی ، جرم آن در هر متر مربع بیشتر از 224 گرم و سفت و سخت تر از کاغذ است". به هر حال ، این یک تعریف متناقض است ، زیرا یک کاغذ سخت تر از کاغذ است! بنابراین تفاوت به نظر می رسد فقط در سختی و ضخامت (که منجر به جرم در متر مربع بیشتر است) است.


برای یک فلز ، من فکر می کنم بهترین روش برای تعریف آن ظاهر آن است ("درخشش فلزی") و توانایی آن در انتقال خوب گرما و برق. من دقیقاً نمی دانم کلر مونتینت از کدام درب های شیشه کوچک صحبت می کند ، اما باید در نظر داشت که بیشتر موادی که در حال حاضر برای بسته بندی استفاده می شوند کاملاً پیچیده هستند زیرا ترکیبات مختلفی را تشکیل می دهند.

بنابراین ، کارتن های شیر ، یا درب ماست ، اغلب چندین لایه از مواد مختلف مانند پلاستیک ، فلز ، کاغذ را ترکیب می کنند که هر یک از آنها نقش خاصی دارند. علاوه بر این ، فلزی که به ضخامت بسیار نازک روی یک تکیه گاه دیگر رسوب کرده باشد (به عنوان مثال کاغذ ، مانند بسته بندی هدایای کریسمس) فقط ظاهر این تکیه گاه را تغییر می دهد و نه قوام آن.

یک فلز از "توپها" (اتمها) تشکیل شده است که یکدیگر را به خود جلب می کنند و بسته به ضخامت نمونه ، درجه حرارت آن و به ویژه ماهیت مهره ها می توانند روی یکدیگر کم و بیش "غلت بزنند".

یک ترکیب آلی از گلوله هایی تشکیل شده است که مانند توپ های دمبل ، گره هایی که در محل اتصال شبکه مش سیم است ، به یکدیگر متصل می شوند. توپ ها در تماس هستند زیرا پیوندها بسیار کوتاه هستند. دومی هندسه ای را تحمیل می کند که دقیق تر از آن است که همان توپ در تعداد بیشتری از پیوندها درگیر باشد.

این ارائه "ساده سازی" امکان تفسیر تغییر شکل پذیری ، انعطاف پذیری فلزات ، مفهوم نورد را فراهم می کند ... در مورد مواد آلی ، ما می توانیم مفهوم اتصال عرضی را معرفی کنیم (نگاه کنید به "آیا چوب می تواند جریان یابد؟") ، رفتن از فیلم چسبیده به دکل قایق ها برای "مسیر رم" از طریق کاسه آشپزخانه و پروتزهای مختلف. کنترل تعداد پیوندهایی که توپ ها را نگه می دارد ، به شیمی دانان اجازه می دهد تا ماده ای را مطابق با معیارهای لازم طراحی کنند.


ما می توانیم از مسئله کاغذ / مقوا برای یادآوری منشا مشترک - درختان - استفاده کنیم و مشکل ناشی از هدر رفته کاغذ را ذکر کنیم. نکته دیگر: خصوصیات مواد به شکل آنها نیز بستگی دارد: قابلمه آلومینیومی و درب قابلمه ماست را مقایسه کنید ...


شرکت پامنار

پلکسی چیست و چرا باید این پلاستیک کاربردی را شناخت؟

آنچه صاحبان مشاغل باید درباره پلکسی گلاس بدانند

توسط مدیر • 18 ژوئن ، 2020 • 0 نظر

آیا برای تجارت خود به پلکسی گلاس نیاز دارید؟ گرچه ممکن است در گذشته این مانع مشخص را به عنوان یک مشتری پسند و کارمند دوستانه در نظر نگرفته باشید ، اما نگاهی به آنچه باید درباره این گزینه پلاستیکی بدانید بیاندازید.


پلکسی گلاس چیست؟


حتی اگر کلمه شیشه در نام آن باشد ، پلکسی گلاس شیشه واقعی نیست. پلکسی گلاس مانند شیشه به نظر می رسد - با ظاهری کاملاً شفاف. اما این محصول پلاستیکی است. به جای شیشه ، پلکسی گلاس حاوی یک پلیمر مصنوعی اکریلیک است. این محصول پلاستیکی دارای ورق های بزرگ یا قطعات کوچکتر است و برای هر چیزی از مبلمان گرفته تا روکش های چراغ اتومبیل مفید است.


این محصول نفتی به همان روشی که شیشه واقعی نشان می دهد نور را منعکس نمی کند. ورق های پلکسی گلاس با افزایش وضوح بیشتر (در مقایسه با برخی از انواع شیشه ها) ، جایگزینی درخشش کمتری را ارائه می دهند.


پلکسی گلاس وقتی با حروف کوچک p و دو s در انتهای نام نوشته می شود ، به دسته عمومی محصولات شیشه اکریلیک اشاره دارد. نام بزرگ با یک s نشانگر مارک خاصی از ورق های اکریلیک است.

چرا از پلکسی گلاس برای تجارت خود استفاده کنید؟


یک ورق اکریلیک شفاف چگونه می تواند به سود تجارت شما بیاید؟ پاسخ به این س onال به عوامل مختلفی بستگی دارد ، مانند نوع مشاغل مالک یا مدیریت شما.


به چند دلیل می توانید از پلکسی گلاس در فضای تجاری خود استفاده کنید. محافظ های صورت یا بدن به سبک محافظ عطسه پلکسی گلاس کاربرد اصلی این محصول اکریلیک در محیط کسب و کار است. این گزینه اکریلیک به سختی سدی بین کارمندان و مشتریان یا مشتریان ایجاد می کند. پلکسی گلاس به عنوان یک محافظ محافظ عمل می کند ، ذرات ویروسی یا باکتریایی نامرئی را متوقف می کند.


اگرچه پلکسی گلاس 100 درصد انتقال میکروبی از مشتریان شرکت شما به کارمندان شما را متوقف نخواهد کرد (و بالعکس) ، اما می تواند خطرات را کاهش دهد.


همراه با این استفاده از سپر ، از پلکسی گلاس نیز به طور معمول برای محافظت از غذا در برابر آلودگی استفاده می شود. در مبلمان براق و به سبک معاصر. یا به عنوان قفسه بندی برخی از موارد استفاده مناسب تر برای مشاغل خاص است.


مشاغل با تماس زیاد کارمندان با مشتری (مانند یک فروشگاه مواد غذایی یا بانک) می توانند از یک مانع فیزیکی بهره مند شوند ، در حالی که یک سالن زیبایی ممکن است از یک میز اکریلیک یا واحد قفسه استفاده بهتری داشته باشد.


آیا پلکسی گلاس دوام دارد؟


اکنون که می دانید چرا باید پلکسی گلاس را برای تجارت خود انتخاب کنید ، شاید بخواهید درباره دوام محصول اکریلیک اطلاعات بیشتری کسب کنید. به عنوان یک مالک یا مدیر کسب و کار ، خط اصلی شرکت خود را در ذهن دارید. شما نمی خواهید برای محصولاتی که به راحتی خرد می شوند ، پول تلف کنید.


برخلاف شیشه ، پلکسی گلاس خرد نخواهد شد. حتی اگر مواد اکریلیک بتوانند خراشیده شوند ، این یک گزینه بسیار بادوام است که باید سالها دوام داشته باشد (اگر به درستی نگهداری شود).


چگونه باید پلکسی گلاس را در مشاغل خود نصب کنید؟


شما یک روش جهانی برای استفاده یا نصب پلکسی گلاس ندارید. اگر می خواهید از ورق های اکریلیک به عنوان محافظ محافظ استفاده کنید ، باید پلکسی گلاس را از سقف آویزان کنید ، یا آن را بر روی یک سازه محکم نصب کنید یا یک پایه درست کنید.


قبل از خرید ورق های پلکسی گلاس برای نصب ، در نظر بگیرید که چقدر در این زمینه تخصص دارید. نصب پلکسی گلاس به تجربه ، دانش و تجهیزات مناسب نیاز دارد. اگرچه ممکن است یک پروژه نصب محافظ ورق اکریلیک که خودتان انجام دهید یک ایده صرفه جویی در هزینه باشد ، عدم قرار دادن صحیح پلکسی گلاس می تواند منجر به هزینه های غیرمنتظره یا جراحت شود.


یک پیمانکار شیشه استخدام کنید تا به شما در انتخاب و نصب محصول اکریلیک مناسب برای نیازهای شرکت شما کمک کند. پلکسی گلاس می تواند ورق اکریلیک را با خیال راحت برش دهد و یک تناسب سفارشی ایجاد کند. پیمانکار همچنین می تواند به شما در قرار دادن و آویز یا نصب پلکسی گلاس کمک کند. این نوع مشاغل نصب حرفه ای از نظر زیبایی ظاهری کاملاً کاربردی برای شما فراهم می کند.

فروش پلکسی در کرج

خصوصیات فیزیکی ورق های اکریلیک و پلکسی

پلاستیک اکریلیک یک هوموپلیمر ترموپلاستیک شفاف است که اغلب به طور عامیانه به عنوان پلکسی گلاس شناخته می شود. این پلاستیک دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را برای اهداف مختلف ایده آل می کند ، از اقلام اساسی خانه گرفته تا کابل های فیبر نوری که دنیا را تأمین می کنند. این ویژگی ها باعث شده است که اکریلیک از محبوبیت زیادی در ساخت و همچنین پروژه های DIY برخوردار شود:

 

  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • وضوح نوری بالا
  • قابلیت فرسایش در برابر هوا و مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • پایداری عالی
  • سبک وزن
  • مقاومت شیمیایی عالی

از بین تمام این خصوصیات ، بیشترین مزیت اکریلیک ذکر شده دوام آن است. با وجود قیمت پایین تر ، 10 برابر مقاومت در برابر ضربه نسبت به شیشه دارد. در صورت عدم شکستن پلاستیک اکریلیک ، به جای خرده های تیز و خطرناک ، به لبه های کسل کننده تبدیل می شود. این خواص به محبوبیت اکریلیک به عنوان پنجره های ساختمان های تجاری کمک می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید

https://pamenar.co/sale-plexiglas-karaj/

پلکسی گلاس در مشهد

پلکسی گلاس در مشهد

پلی متیل-متاکریلات (PMMA در فرم کوتاه آن) یا پلکسی گلاس نیز نامیده می شود ، از نام سازنده است یا SAN (لعاب آکریلیک) یکی از پلاستیک های پرمصرف است.


شفافیت: نسبت به شیشه با ضریب شفافیت 91/0 تا 93/0 در صورت جدید بودن و محافظت در برابر اشعه UV شفاف تر است.


مقاومت: مقاومت خوب در برابر ضربه ، هوا ، رطوبت و مقاومت خوب در برابر عوامل شیمیایی. با قالب گیری می توان اکسترود کرد یا بدست آورد. اکسترودر ضخامت یکنواخت تری نسبت به صفحات بدست آمده از قالب دارد ، اما از شفافیت کمتری برخوردار است. صفحه ای به ضخامت 4 میلی متر که تحت آزمایش ضربه قرار گرفته دارای مقاومت 12 ژول است که به سختی از شیشه بیشتر است.

بنابراین PMMA به عنوان ماده خوبی برای محوطه استخرهای شنا تعریف می شود ، حتی بیشترین کاربرد را در صنعت مبلمان دارد. این به این دلیل است که ، در فضای باز استفاده می شود ، با گذشت زمان سفت و سخت می شود و زرد می شود. علاوه بر این ، نباید سهولت خراشیدن یا رنده شدن آن را فراموش کرد ، به همین دلیل نیاز به دست زدن و تمیز کردن دقیق دارد. برای کسانی که نیاز به دوام و نگهداری اساسی ندارند ، این ماده مناسب برای پوشش استخر و پاسیو است ، زیرا قیمت بسیار جذاب است.


پلی کربنات

پلی کربنات یک پلی استر از اسید کربنیک است که از ترکیب آلی بنام بیس فنول A گرفته شده و در سنتز پلاستیک ها استفاده می شود. وقتی در مورد پلی کربنات صحبت می کنیم ، دو کلمه کلیدی پیدا می کنیم: سختی و مقاومت. پلی کربنات که معمولاً در ساخت روکش های استخر و پاسیو استفاده می شود ، پلی کربنات سلولی است ، یک ماده سلولی متشکل از دو یا چند دیواره بسیار نازک. با این وجود شفاف نیست.


ما در اینجا به پلی کربنات فشرده (PCC) علاقه مندیم ، یک لعاب کامل شفاف با ضخامت 4 میلی متر در برابر اشعه ماورا UV بنفش ، تا آن را با لعاب شفاف بالا مقایسه کنیم.


شفافیت: شاخص شفافیت آن 0.86 تا 0.88 است. بنابراین به اندازه شیشه شفاف است.


مقاومت: مقاومت در برابر ضربه عالی ، نشکن است و در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است. یک ورق جمع و جور پلی کربنات با ضخامت 4 میلی متر در مقابل نیروی اعمال شده 200 ژول مقاومت می کند که 20 برابر قوی تر از شیشه است. باری که در محوطه استخر شنا در صورت برف پشتیبانی می شود می تواند تا 170 کیلوگرم در مترمربع برسد. PCC در برابر خراش و ضربه مقاومت بیشتری دارد و از کشش بیشتری نسبت به پلاستیک های دیگر (PMMA ، SAN) برخوردار است. در مقایسه با پلکسی گلاس تمایل کمتری به زرد دارد زیرا سفت نشده و ترک نمی خورد. علاوه بر این ، درمان اشعه ماورا بنفش دو طرفه پانل های شیشه PCC ، آن را در برابر اثرات قرار گرفتن در معرض آفتاب مقاوم می کند. سرانجام ، فرکانس های تابش مادون قرمز را اصلاح نمی کند و اثر کوره ای ایجاد نمی کند.


به تمام این دلایل ، بهترین ماده ای است که می تواند برای محوطه استخر شنا و محوطه پاسیو مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت ، کوپلیمرهای پلی کربنات برای اکستروژن ، در صنعت هوافضا و با هدف کاهش وزن در عین اطمینان از ایمنی مطلوب ، در صنعت هوافضا استفاده می شود. این محصول به لطف انتقال نور مناسب و محافظت در برابر اشعه UV ، برای تولید قطعات صندلی یا لنز مناسب است. علاوه بر این ، طبق ASTM E662 ، پلی کربنات دارای سطح سمیت بسیار کمی است و برخلاف پلکسی گلاس ، معیارهای سمیت ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی را برآورده می کند. همچنین در لباس فضانوردان در فعالیتهای خارج از منزل برای جدا شدن از محیط خارج استفاده می شود.