pamenar
pamenar

pamenar

پلکسی چیست؟

پلکسی گلاس به عنوان جایگزینی برای شیشه

پلکسی گلاس را می توان در طرح های بسیار متنوعی ساخت. این یک جایگزین ایده آل برای شیشه است زیرا مزایای زیادی را به همراه دارد. اول از همه ، پلکسی گلاس بسیار سبک تر از شیشه است که وزن آن نیمی از وزن است! همچنین بسیار مقاوم در برابر ضربه است ، کمتر از 30 برابر شیشه نیست! اگر علیرغم هر کاری پلکسی گلاس بشکند ، که فقط با ضربه بسیار زیاد اتفاق می افتد ، مانند شیشه خرد نمی شود. سومین مزیت پلکسی گلاس این است که نور بیشتری نسبت به شیشه عبور می دهد: انتقال نور آن 90٪ است. حتی با ورق های ضخیم تر ، این پلاستیک به میزان قابل توجهی نور بیشتری نسبت به یک صفحه شیشه با همان ضخامت عبور می کند.




تقریباً یک قرن وجود برای پلکسی گلاس


تولید پلکسی گلاس از دهه 1930 آغاز شد و اولین بار در سال 1936 توسط شرکت آمریکایی Rohm and Haas به بازار عرضه شد. مواد اساسی که از آن تشکیل شده اسید سولفوریک ، اسید هیدروسیانیک ، متانول و استون است. نگران نباشید: محصول نهایی بی خطر است! پلکسی گلاس قابل اشتعال است ، اما توجه داشته باشید که هنگام سوختن ماده مضر ایجاد نمی کند. در واقع محصولات باقیمانده فقط از دی اکسید کربن و آب تشکیل شده اند! بنابراین این ماده کاملاً بی ضرر است.



اشکال خاصی به پلکسی گلاس وجود ندارد: ما قبلاً نیز اشاره کردیم که مواد تحت تأثیر دمای بالا تغییر شکل می دهند. بنابراین مقاوم در برابر حرارت نیست و نمی تواند برای کاربردهای مربوط به ایمنی مانند شیشه در وسایل نقلیه مسافری استفاده شود. از پلکسی گلاس به دلیل وزن ، مقاومت و قیمت نسبتاً پایین اغلب برای لعاب دادن مناطق بزرگ مانند شیشه های جلو و دیوارهای صوتی استفاده می شود. باغ وحش ها همچنین از آن برای ساخت آکواریوم و حوضچه های بسیار بزرگ استفاده می کنند زیرا پلکسی گلاس از بارهای بسیار سنگین پشتیبانی می کند. برخلاف شیشه ، کاملاً شفاف باقی می ماند ، حتی برای صفحه هایی که حدود 30 سانتی متر ضخامت دارند ، مانند آنهایی که در باغ وحش ها استفاده می شود!



انواع مختلف پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در بازار دو نوع وجود دارد: پلکسی گلاس ریخته گری و پلکسی گلاس اکسترود شده. به آنها پلکسی گلاس GS (ریخته گری) یا پلکسی گلاس XT (اکسترود شده) نیز گفته می شود. پس از فرآیند تولید ، نسخه GS در یک صفحه صاف ریخته می شود. پلکسی گلاس در فرآیندی با هزینه کمتر ساخته می شود. نکته منفی این است که مقاومت این نوع اکریلیک کمتر از نسخه قالب شده است: بنابراین کار با آن دشوارتر است زیرا در معرض شکستن آسان است. بنابراین بسته به آنچه می خواهید تولید کنید باید هنگام خرید به این معیار توجه کنید!



پلکسی گلاس چیست؟ چه کاربردی برای خانه؟


پلکسی گلاس ماده ای شبیه شیشه و پلاستیک است که در بسیاری از اشیا and و فضاهای روزمره یافت می شود. مقاوم ، مقاوم ، آسان برای کار و عایق بندی ، از کیفیت بسیاری برخوردار است ، اما از نظر زیبایی از دوام کمی نسبت به شیشه برخوردار است زیرا تمایل به لکه دار شدن دارد. رازهای این ماده ، موارد استفاده در خانه و همچنین روش های کار با آن را کشف کنید.



پلکسی گلاس چیست؟


Plexiglas® ، یک علامت تجاری ثبت شده است که در زبان روزمره استفاده می شود ، یک ماده ترموپلاستیک شفاف است که به آن پلی متیل متاکریلات (PMMA) نیز گفته می شود. که در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، تولید مجموعه ای از اشیا را می توان در صنعت ، اپتیک ، دکوراسیون یا حتی تبلیغات یافت. علاوه بر این ، شناخته شده است که برای ساخت پنجره استفاده می شود.




مزایای پلکسی گلاس


پلکسی گلاس اغلب به عنوان جایگزینی برای شیشه استفاده می شود زیرا نصب آن بسیار آسان ، محکم و روشن است و تقریباً 92٪ از نور را از بین می برد. این همان چیزی است که نام مستعار شیشه اکریلیک آن را توضیح می دهد ، که یکی از اجزای آن است.




قوی و مقاوم ، تقریباً 40 برابر بهتر از شیشه در برابر شوک مقاومت می کند. طول عمر آن تقریباً نامحدود است. سبک و قابل انعطاف است ، کار با آن آسان است و اجازه می دهد تا انواع سفارشی سازی را انجام دهید. به عنوان مثال رنگ آمیزی ، شن و ماسه ، برش یا سوراخکاری آسان است.




همانطور که از نظر صوتی و دما از شیشه عایق است ، در برابر آلودگی و UV نیز مقاوم است. بنابراین ، هم برای استفاده در محیط داخلی و هم در فضای باز مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد