pamenar
pamenar

pamenar

ورق پلکسی

سلام بر همه


از آنجا که من عاشق ساخت وسایل (به خصوص از پلکسی گلاس) هستم ، او را با یک مورد پلکسی گلاس به یک کامپیوتر بسیار جذاب HTPC تبدیل کردم!



امیدوارم لذت ببرید !


مرحله 1: لیست خرید


مواردی که برای تکمیل این دستورالعمل باید خریداری کنید عبارتند از:


مواد:


1 1.5 1.5 متر پلکسی گلاس معمولی 4 میلی متر

60 * 15 سانتی متر پلکسی گلاس سیاه 3 میلی متر


قطعات کامپیوتر :


MotherBoard (Intel H67)

پردازنده (Intel G2030)

فن خنک کننده برای پردازنده (Zalman)

منبع تغذیه (باریک فصلی 250 وات)

HDD 320 گیگابایت

فن شاسی

2 سوئیچ (روشن / خاموش و تنظیم مجدد)

نوار LED کوچک



ابزار و وسایل جانبی:


پیچ و مهره (120 یا بیشتر)

مته + کیت دریل

اره + تیغه مخصوص فلز - بهترین روش برای برش پلاستیک

دریل برقی

سیم برای LED و طولانی شدن فن شاسی

چسب گرم

قلع با تیرهای قلع (برای براکت های HDD)

ابزار Dremel + کیت Dremel

گیره ها

زاویه های آلومینیوم

دستکش کار

کالیبر



و ما برویم!



مرحله 2: برش پلکسی



اندازه گیری Future to be Case Computer و برش پلکسی گلاس با اره برقی



مادربرد ، پنکه ها ، HDD و منبع تغذیه را روی پلکسی گلاس ببندید - دریابید که چگونه می خواهید همه چیز قرار گیرد.


حتماً به آینده فکر کنید ، شاید در آینده بخواهید یک HDD اضافی یا یک فن خنک کننده اضافی اضافه کنید.



مرحله 4: باز کردن طرفین برای طرفدار شاسی


از آنجا که فن بالاترین قسمت است ، من ارتفاع آن را اندازه می گیرم و بر این اساس پلکسی را می برم



مرحله 5: یک گشایش برای براکت عقب مادر مادر و PSU ایجاد کنید



هر مادربرد دارای این براکت آلومینیوم است


علاوه بر این مجبور شدم پلکسی گلاس عقب را برش دهم تا با دهانه منبع تغذیه مطابقت داشته باشد


شکستن پلکسی بسیار آسان است ، بنابراین هنگام برش آن احتیاط کنید ، به خصوص هنگامی که یک قطعه پلکسی گلاس را چندین بار برش دهید (در چندین مکان).



مرحله 6: براکت برای HDD ایجاد کنید



HDD در وضعیت ایستاده ای قرار خواهد گرفت ، زیرا من باید ورق آلومینیوم Tin Snips را برش دهم


از تجربه گذشته ، برش زدن بسیار آسان است ، بنابراین لطفا از دستکش مخصوص استفاده کنید



مرحله 7: ایجاد پاها برای مورد


برای این که کیف بی حرکت و پایدار باشد ، پاها را ایجاد کنید


مرحله 8: زاویه های آلومینیوم را جمع کنید


تدابیری را اتخاذ کنید و هر مکانی را که می خواهید زاویه قرار بگیرد ، علامت گذاری کنید.


اطمینان حاصل کنید که مکان خنثی خوبی را انتخاب کرده اید که باعث قطع شدن مادربرد یا سایر قطعاتی شود که بعداً مونتاژ می شوند


مرحله 9: Spacers را برای مادربرد ایجاد کنید



شما می خواهید که مادربرد فاصله ای بین پلکسی گلاس داشته باشد (برای اتلاف گرما و مسئله ایمنی)


من یک لوله لاستیکی جدید گرفتم ، 8 قطعه برش دادم (که مطابق با 8 سوراخ MB است) و بر این اساس پلکسی گلاس را سوراخ کردم



مرحله 10: اجازه دهید مجمع شروع شود!



حال باید مجمع اولیه را شروع کنیم.


این بدان معنی است که ما همه چیز را جمع می کنیم ، مطمئن شوید که به درستی کار می کند. و سپس ما آن را جدا خواهیم کرد تا لایه محافظ پلکسی گلاس (نایلون) را از بین ببریم



مرحله یازدهم: هنوز هم مونتاژ می شود



مرحله 12: یک نوار LED ایجاد کرده و آن را به PSU متصل کنید


من یک نوار LED (5 میلیون) داشتم


فقط 4 سانتی متر احتیاج داشتم.


پس از لحیم کاری دو نقطه کوچک بر روی نوار LED ، من یک اتصال MOLEX را به نوار LED وصل کردم.



مرحله 13: دو کلید کوچک را برای روشن / خاموش و بازنشانی لحیم کنید


من از دو سوئیچ زباله استفاده کردم.


چرا به این نتیجه رسیدم که آنها زباله هستند؟


خوب ، من شروع به کار با کامپیوتر کردم و ناگهان آن به تنهایی دوباره راه اندازی شد.


من مشکل سیستم عامل را برطرف کردم ، اما هنوز هم آن را حل نکرد.


سپس من شروع به جدا کردن کل قسمتهای کامپیوتر کردم. با Memory (بدون مشکل) ، FANS (بدون مشکل) ، HDD (بدون مشکل) شروع کردم


کامپیوتر هنوز در حال راه اندازی مجدد بود !!




من یک شخص ثالث تشخیصی را اجرا کردم و هیچ مشکلی پیش نیامد ، من حتی MB و CPU را برای استرس تست کردم اما چیزی پیش نیامد.



و بعد به خودم گفتم "شاید این سوئیچ ها باشد؟!؟!"


و این بود !!


من آنها را جدا کردم و سوزاندم !!! @



به طور کلی بیش از 6 ساعت طول کشید تا من فهمیدم که این مشکل است.




خط پایین - محصولات ارزان قیمت نداشته باشید ، خطر شکستن آنها بیشتر است!



مرحله 14: سوییچ های جدید


مرحله پانزدهم: قرار دادن دو چراغ LED (HDD & Power) در پلکسی گلاس جلو

پلکسی چیست؟

پلکسی گلاس به عنوان جایگزینی برای شیشه

پلکسی گلاس را می توان در طرح های بسیار متنوعی ساخت. این یک جایگزین ایده آل برای شیشه است زیرا مزایای زیادی را به همراه دارد. اول از همه ، پلکسی گلاس بسیار سبک تر از شیشه است که وزن آن نیمی از وزن است! همچنین بسیار مقاوم در برابر ضربه است ، کمتر از 30 برابر شیشه نیست! اگر علیرغم هر کاری پلکسی گلاس بشکند ، که فقط با ضربه بسیار زیاد اتفاق می افتد ، مانند شیشه خرد نمی شود. سومین مزیت پلکسی گلاس این است که نور بیشتری نسبت به شیشه عبور می دهد: انتقال نور آن 90٪ است. حتی با ورق های ضخیم تر ، این پلاستیک به میزان قابل توجهی نور بیشتری نسبت به یک صفحه شیشه با همان ضخامت عبور می کند.




تقریباً یک قرن وجود برای پلکسی گلاس


تولید پلکسی گلاس از دهه 1930 آغاز شد و اولین بار در سال 1936 توسط شرکت آمریکایی Rohm and Haas به بازار عرضه شد. مواد اساسی که از آن تشکیل شده اسید سولفوریک ، اسید هیدروسیانیک ، متانول و استون است. نگران نباشید: محصول نهایی بی خطر است! پلکسی گلاس قابل اشتعال است ، اما توجه داشته باشید که هنگام سوختن ماده مضر ایجاد نمی کند. در واقع محصولات باقیمانده فقط از دی اکسید کربن و آب تشکیل شده اند! بنابراین این ماده کاملاً بی ضرر است.



اشکال خاصی به پلکسی گلاس وجود ندارد: ما قبلاً نیز اشاره کردیم که مواد تحت تأثیر دمای بالا تغییر شکل می دهند. بنابراین مقاوم در برابر حرارت نیست و نمی تواند برای کاربردهای مربوط به ایمنی مانند شیشه در وسایل نقلیه مسافری استفاده شود. از پلکسی گلاس به دلیل وزن ، مقاومت و قیمت نسبتاً پایین اغلب برای لعاب دادن مناطق بزرگ مانند شیشه های جلو و دیوارهای صوتی استفاده می شود. باغ وحش ها همچنین از آن برای ساخت آکواریوم و حوضچه های بسیار بزرگ استفاده می کنند زیرا پلکسی گلاس از بارهای بسیار سنگین پشتیبانی می کند. برخلاف شیشه ، کاملاً شفاف باقی می ماند ، حتی برای صفحه هایی که حدود 30 سانتی متر ضخامت دارند ، مانند آنهایی که در باغ وحش ها استفاده می شود!



انواع مختلف پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در بازار دو نوع وجود دارد: پلکسی گلاس ریخته گری و پلکسی گلاس اکسترود شده. به آنها پلکسی گلاس GS (ریخته گری) یا پلکسی گلاس XT (اکسترود شده) نیز گفته می شود. پس از فرآیند تولید ، نسخه GS در یک صفحه صاف ریخته می شود. پلکسی گلاس در فرآیندی با هزینه کمتر ساخته می شود. نکته منفی این است که مقاومت این نوع اکریلیک کمتر از نسخه قالب شده است: بنابراین کار با آن دشوارتر است زیرا در معرض شکستن آسان است. بنابراین بسته به آنچه می خواهید تولید کنید باید هنگام خرید به این معیار توجه کنید!



پلکسی گلاس چیست؟ چه کاربردی برای خانه؟


پلکسی گلاس ماده ای شبیه شیشه و پلاستیک است که در بسیاری از اشیا and و فضاهای روزمره یافت می شود. مقاوم ، مقاوم ، آسان برای کار و عایق بندی ، از کیفیت بسیاری برخوردار است ، اما از نظر زیبایی از دوام کمی نسبت به شیشه برخوردار است زیرا تمایل به لکه دار شدن دارد. رازهای این ماده ، موارد استفاده در خانه و همچنین روش های کار با آن را کشف کنید.



پلکسی گلاس چیست؟


Plexiglas® ، یک علامت تجاری ثبت شده است که در زبان روزمره استفاده می شود ، یک ماده ترموپلاستیک شفاف است که به آن پلی متیل متاکریلات (PMMA) نیز گفته می شود. که در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، تولید مجموعه ای از اشیا را می توان در صنعت ، اپتیک ، دکوراسیون یا حتی تبلیغات یافت. علاوه بر این ، شناخته شده است که برای ساخت پنجره استفاده می شود.




مزایای پلکسی گلاس


پلکسی گلاس اغلب به عنوان جایگزینی برای شیشه استفاده می شود زیرا نصب آن بسیار آسان ، محکم و روشن است و تقریباً 92٪ از نور را از بین می برد. این همان چیزی است که نام مستعار شیشه اکریلیک آن را توضیح می دهد ، که یکی از اجزای آن است.




قوی و مقاوم ، تقریباً 40 برابر بهتر از شیشه در برابر شوک مقاومت می کند. طول عمر آن تقریباً نامحدود است. سبک و قابل انعطاف است ، کار با آن آسان است و اجازه می دهد تا انواع سفارشی سازی را انجام دهید. به عنوان مثال رنگ آمیزی ، شن و ماسه ، برش یا سوراخکاری آسان است.




همانطور که از نظر صوتی و دما از شیشه عایق است ، در برابر آلودگی و UV نیز مقاوم است. بنابراین ، هم برای استفاده در محیط داخلی و هم در فضای باز مناسب است.