pamenar
pamenar

pamenar

پلکسی کیک

اکریلیک یا پلکسی کیک یک ماده قابل توجه همه کاره است ، زیرا شفاف ترین شیشه نوری است اما ده برابر قوی و تنها نیمی از وزن آن است. ورق های اکریلیک ریخته گری شده به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه ، در کاربردهای بسیار متنوعی از جایگزینی شیشه در پنجره ها تا لعاب سازه ای استفاده می شود. هنگام صیقل دادن ، اکریلیک ریخته گری با درخشندگی بالا می درخشد. در برابر نور شدید خورشید ، سرمای شدید ، تغییرات ناگهانی دما ، اسپری آب نمک و موارد دیگر مقاومت می کند. ورق های اکریلیک ریخته گری در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و در معرض نور طبیعی خورشید زرد نمی شوند. با پلکسی گریل اکریلیک درجه یک که قابلیت تطبیق پذیری داخلی و خارجی را ارائه می دهد ، به پروژه ها ، نمایشگرها یا علائم نشان کامل دهید.


پلکسی گلاس: علامت تجاری عمومی

این دو عبارت یکسان تلفظ می شوند ، تقریباً یکسان تلفظ می شوند و می توانند با رابطه بافت و کلینکس مقایسه شوند. اینها به نام های اختصاصی معروف هستند ، به این معنی که یک نام تجاری به نام عمومی یک محصول یا خدمات تبدیل شده است. گاهی از این علائم به عنوان علائم تجاری عمومی یاد می شود. آنچه تفاوت بین پلکسی گلاس و پلکسی گلاس را بسیار دشوار می کند ، تفاوت کمی در املا است. تفاوت در یک حرف بسیاری از افراد را گیج می کند. پلکسی گلاس با دو s اصطلاح عمومی مترادف با ورق اکریلیک است. پلکسی گلاس® با یک s نام تجاری است. نامهای تجاری دیگری که قابل مقایسه با پلکسی گلاس هستند عبارتند از Acrylite® ، Lucite® و Perspex®.


پس چه چیزی اول شد؟ پلکسی یا پلکسی گلاس®؟

این بستگی به نوع نگاه شما به آن دارد. ماده شیمیایی تشکیل دهنده این ترموپلاستیک ، پلی متیل متاکریلات (PMMA) ، در اوایل دهه 1900 توسط اتو روم ، بنیانگذار Rohm and Haas اختراع شد. روم در تلاش بود با ایجاد لایه ای بین صفحات شیشه ای مقاومت شیشه را افزایش دهد که یک ماده کاملاً جدید ، اکریلیک ایجاد کرد. قبل از تولید محصولی که ما آن را پلکسی گلاس می نامیم ، انواع محصولات PMMA در بازار مانند Plexigum وجود داشت. در سال 1932 ، روم اولین ورق ریخته گری PMMA را تولید کرد و در سال 1933 ، یک پلیمر پایدار ، شفاف ، سخت و مقاوم در برابر شکست ، تولید کرد که آنها تحت علامت تجاری پلکسی گلاس ثبت کردند. پلکسی گلاس خود قبل از به وجود آمدن نام Plexiglas® ایجاد شد ، اما نام پلکسی تا سالها پس از تسلط پلکسی گلاس در صنایع شیشه و پلاستیک ظاهر نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد