pamenar
pamenar

pamenar

پلکسی گلاس در مشهد

پلکسی گلاس در مشهد

پلی متیل-متاکریلات (PMMA در فرم کوتاه آن) یا پلکسی گلاس نیز نامیده می شود ، از نام سازنده است یا SAN (لعاب آکریلیک) یکی از پلاستیک های پرمصرف است.


شفافیت: نسبت به شیشه با ضریب شفافیت 91/0 تا 93/0 در صورت جدید بودن و محافظت در برابر اشعه UV شفاف تر است.


مقاومت: مقاومت خوب در برابر ضربه ، هوا ، رطوبت و مقاومت خوب در برابر عوامل شیمیایی. با قالب گیری می توان اکسترود کرد یا بدست آورد. اکسترودر ضخامت یکنواخت تری نسبت به صفحات بدست آمده از قالب دارد ، اما از شفافیت کمتری برخوردار است. صفحه ای به ضخامت 4 میلی متر که تحت آزمایش ضربه قرار گرفته دارای مقاومت 12 ژول است که به سختی از شیشه بیشتر است.

بنابراین PMMA به عنوان ماده خوبی برای محوطه استخرهای شنا تعریف می شود ، حتی بیشترین کاربرد را در صنعت مبلمان دارد. این به این دلیل است که ، در فضای باز استفاده می شود ، با گذشت زمان سفت و سخت می شود و زرد می شود. علاوه بر این ، نباید سهولت خراشیدن یا رنده شدن آن را فراموش کرد ، به همین دلیل نیاز به دست زدن و تمیز کردن دقیق دارد. برای کسانی که نیاز به دوام و نگهداری اساسی ندارند ، این ماده مناسب برای پوشش استخر و پاسیو است ، زیرا قیمت بسیار جذاب است.


پلی کربنات

پلی کربنات یک پلی استر از اسید کربنیک است که از ترکیب آلی بنام بیس فنول A گرفته شده و در سنتز پلاستیک ها استفاده می شود. وقتی در مورد پلی کربنات صحبت می کنیم ، دو کلمه کلیدی پیدا می کنیم: سختی و مقاومت. پلی کربنات که معمولاً در ساخت روکش های استخر و پاسیو استفاده می شود ، پلی کربنات سلولی است ، یک ماده سلولی متشکل از دو یا چند دیواره بسیار نازک. با این وجود شفاف نیست.


ما در اینجا به پلی کربنات فشرده (PCC) علاقه مندیم ، یک لعاب کامل شفاف با ضخامت 4 میلی متر در برابر اشعه ماورا UV بنفش ، تا آن را با لعاب شفاف بالا مقایسه کنیم.


شفافیت: شاخص شفافیت آن 0.86 تا 0.88 است. بنابراین به اندازه شیشه شفاف است.


مقاومت: مقاومت در برابر ضربه عالی ، نشکن است و در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است. یک ورق جمع و جور پلی کربنات با ضخامت 4 میلی متر در مقابل نیروی اعمال شده 200 ژول مقاومت می کند که 20 برابر قوی تر از شیشه است. باری که در محوطه استخر شنا در صورت برف پشتیبانی می شود می تواند تا 170 کیلوگرم در مترمربع برسد. PCC در برابر خراش و ضربه مقاومت بیشتری دارد و از کشش بیشتری نسبت به پلاستیک های دیگر (PMMA ، SAN) برخوردار است. در مقایسه با پلکسی گلاس تمایل کمتری به زرد دارد زیرا سفت نشده و ترک نمی خورد. علاوه بر این ، درمان اشعه ماورا بنفش دو طرفه پانل های شیشه PCC ، آن را در برابر اثرات قرار گرفتن در معرض آفتاب مقاوم می کند. سرانجام ، فرکانس های تابش مادون قرمز را اصلاح نمی کند و اثر کوره ای ایجاد نمی کند.


به تمام این دلایل ، بهترین ماده ای است که می تواند برای محوطه استخر شنا و محوطه پاسیو مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت ، کوپلیمرهای پلی کربنات برای اکستروژن ، در صنعت هوافضا و با هدف کاهش وزن در عین اطمینان از ایمنی مطلوب ، در صنعت هوافضا استفاده می شود. این محصول به لطف انتقال نور مناسب و محافظت در برابر اشعه UV ، برای تولید قطعات صندلی یا لنز مناسب است. علاوه بر این ، طبق ASTM E662 ، پلی کربنات دارای سطح سمیت بسیار کمی است و برخلاف پلکسی گلاس ، معیارهای سمیت ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی را برآورده می کند. همچنین در لباس فضانوردان در فعالیتهای خارج از منزل برای جدا شدن از محیط خارج استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد